نوشته شده توسط : موضوعات برتر


ما همیشه در مورد فواید موسیقی شنیده ایم. اما دانلود آهنگ همیشه خوب نیست. تفاوت بزرگی بین موسیقی خوب و موسیقی بد وجود دارد در این مقاله، نکات منفی موسیقی را با هم بررسی می کنیم. شاید برای شما جالب باشد که انواع مختلف موسیقی چیست. چه تاثیری منفی روی شما می گذارد؟ البته تاکید می کنیم که منظورمان موسیقی بد و مضر است. نه هر موسیقی

دلایل علمی آسیب های ناشی از موسیقی

در ادامه 10 اثر مضر موسیقی بر اساس یافته های علمی معرفی می شود که همگی از طریق تجربه و آزمایش میدانی به نتیجه رسیده اند.

10. کم شنوایی در بین نوجوانان رو به افزایش است

احتمالاً در مورد نکات منفی موسیقی با صدای بلند شنیده اید. اگرچه نوجوانان همیشه گوش دادن به موسیقی با صدای بلند را ترجیح می دهند، اما به نظر می رسد ظهور دستگاه های پخش موسیقی قابل حمل در سراسر جهان بیش از هر زمان دیگری به شنوایی آنها آسیب وارد می کند. طبق مطالعه اخیر دپارتمان علوم اعصاب و روانشناسی رفتاری مک کانستر در کانادا، درصد رو به رشدی از نوجوانان «عادات گوش دادن خطرناک» دارند. یک چهارم از 170 کودک مورد مطالعه علائم وزوز گوش داشتند، یک زنگ مزمن و مداوم در گوش که معمولاً در بزرگسالان تا 50 سالگی ظاهر نمی شود.

اگرچه وزوز گوش موقتی است (پس از یک کنسرت با صدای بلند)، اما می تواند نشانه ای از آسیب به عصب شنوایی باشد و بنابراین می تواند باعث کاهش شنوایی دائمی شود که از نظر علمی احتیاط لازم است.

9. موسیقی غمگین باعث افزایش اضطراب می شود

محققان فنلاندی علاقه زیادی به بررسی مضرات گوش دادن به موسیقی ناسالم و تأثیرات موسیقی بر مغز دارند، زیرا آنها در چند دهه گذشته چندین مطالعه انجام داده اند که نشان می دهد اطمینان نسبی وجود دارد که استفاده از موسیقی در درمان می تواند احساسات را تثبیت کند. . یک مطالعه در سال 2015 به این نتیجه رسید که گوش دادن به موسیقی غمگین همیشه اثرات منفی دارد.

آزمایشات جالبی در مورد تأثیر موسیقی غمگین بر سلامت روان وجود دارد. MRI چگونگی واکنش مغز افراد به انواع مختلف موسیقی را بررسی کرد. نتایج این آزمایش نشان داد که تأثیر موسیقی غمگین با اشعار غمگین بیشتر از تأثیر موسیقی غمگین با اشعار شاد است.

به زبان ساده: موسیقی شاد شما را خوشحال می کند، موسیقی غمگین شما را غمگین می کند، اما موسیقی شاد با اشعار شاد شما را شادتر می کند، موسیقی غمگین با متن غمگین شما را غمگین می کند و حتی می تواند در پریشانی عاطفی موثر باشد.

گوش دادن به موسیقی آرامش بخش می تواند سطح کورتیزول را در بدن کاهش دهد و استرس را کاهش دهد و بالعکس.

8. موسیقی در مطالعه و کار اختلال ایجاد می کند

در یک مطالعه جالب و ترسناک در مورد آسیب های موسیقی در دانشگاه ولز، محققان به توانایی افراد در به خاطر سپردن اطلاعات هنگام قرار گرفتن در معرض صداهای مختلف پرداختند. پنج شرایط مختلف مورد بررسی قرار گرفت.

سکوت

موسیقی مورد علاقه

موسیقی که دوست نداریم

صدایی که اعداد تصادفی را تکرار می کند. دانلود آهنگ خارجی

صدایی تکراری مثل صدای قاشق

با این حال، مشخص شده است که افراد هنگام گوش دادن به موسیقی عملکرد بدتری دارند - هر موسیقی، خواه ناخواه، بر بهره وری شما تأثیر می گذارد و آن را کاهش می دهد که یکی از خطرات موسیقی است. در این مطالعه، افراد زمانی که آرام بودند بهترین عملکرد را داشتند.

با این حال، مطالعات مشابهی که در دهه 1990 انجام شد نشان داد که انواع خاصی از موسیقی می تواند تمرکز را افزایش دهد. با این حال، مطالعات بعدی این نتایج را تایید نکرده است و این نتیجه اخیر علمی تر به نظر می رسد.

7. گوش دادن به موسیقی در حین رانندگی زمان واکنش را کاهش می دهد

در سال 2004، یک گروه کانادایی زمان واکنش آزمودنی ها را زمانی که در یک محیط پر سر و صدا قرار می گرفتند مطالعه کردند و به تدریج صدا را افزایش دادند. آنها دریافتند که به ازای هر 95 دسی بل افزایش صدا، زمان پاسخ دهی 20 درصد کاهش می یابد، درصدی که به وضوح بلندی صدای موسیقی در حین رانندگی و همچنین کارهای دیگری که نیاز به سرعت دارند را نشان می دهد.

چنین آزمایشی در جاده انجام شد: زمانی که رانندگان نوجوان به موسیقی مورد علاقه خود گوش می دادند، جالب بود که 98 درصد از این نوجوانان به طور متوسط ​​سه اشتباه مرتکب شدند.

6. تکرار، تکرار، تکرار

تکرار یک استبداد موسیقی پاپ است که در طول چند دهه از نسلی به نسل دیگر تغییر چندانی نکرده است. متأسفانه به نظر می رسد موسیقی پاپ خودش را تکرار می کند. یک مطالعه اسپانیایی داده ها را از یک پایگاه داده بزرگ از آهنگ های پاپ از سال 1955 تا 2010 جمع آوری کرد. و نتیجه گرفت که در این دوره تنوع و تنوع آکوردها، ملودی ها و سازها به طور پیوسته کاهش یافته است.

اصولا سازها کم شده، همه از یک ساز استفاده می کنند.

5. موسیقی پاپ مدرن طوری طراحی شده است که ذهن شما را منفجر کند

این راز کمی شناخته شده است که اکثر آهنگ های پاپ در چند سال گذشته توسط افراد کمی نوشته شده است. تکرار باعث ایجاد آشنایی می شود و طبق یک مطالعه پرتغالی در سال 2011 در مورد قرار گرفتن در معرض موسیقی در طول اسکن MRI، استفاده از آشنایی ترفندی برای رسیدن به مراکز لذت مغز است.

4. موسیقی می تواند هوش خلاق شما را از بین ببرد

ویرجیل گریفیث، تحلیلگر در این زمینه، خاطرنشان می کند که طرفداران موسیقی پاپ تمایل کمتری به خلاقیت دارند.

ما نمی گوییم که گوش دادن به موسیقی پاپ شما را احمق می کند یا حتی همه موسیقی های پاپ بد هستند. اما موسیقی که به مخاطب خود احترام نمی گذارد، سزاوار زمان بیشتری نیست. بنابراین یکی از معایب موسیقی از نظر علمی و پزشکی این است که از خلاقیت شما می کاهد.

3. تاثیر منفی موسیقی بر رابطه شما

تصویرسازی جنسی مدت هاست که در موسیقی و فیلم های محبوب رایج بوده است. مطالعه‌ای در سال 2006 روی 1500 نوجوان نشان داد که نوجوانانی که به موسیقی سنگین گوش می‌دهند، زودتر از دیگران رابطه جنسی دارند. همچنین می تواند بر توانایی آنها برای داشتن روابط سالم تأثیر بگذارد.

2. آوازهای پیری عمر را کوتاه می کند

محققان دانشگاه آنگلیا راستین در کمبریج، انگلستان 76 آهنگ را که به موضوع پیری اشاره داشتند، تجزیه و تحلیل کردند. ایده‌های مربوط به سالمندی در فرهنگ می‌تواند منجر به نگرش‌های منفی نسبت به سالمندان شود که منجر به سلامت ضعیف، کاهش فعالیت‌های اجتماعی و عدم تمایل به درخواست کمک پزشکی می‌شود. دوم اینکه در بین افرادی که به موسیقی با مضامین منفی و اینها گوش می دهند تمایل به خودکشی وجود دارد.

1. نفی اراده و ایجاد احساسات کاذب

یکی از اثرات مخربی که گوش دادن به موسیقی می تواند روی اعصاب ما داشته باشد، از دست دادن اراده در هنگام گوش دادن به موسیقی است. حتما گریه، رقصیدن، خندیدن و غیره را تجربه کرده اید. در حین گوش دادن به موسیقی از قدرت موسیقی روی مغز غافل نشوید. موسیقی می تواند شما را وادار به انجام کارهایی کند که هرگز به تنهایی نمی توانید انجام دهید. البته منظور ما نوعی موسیقی است که مانند دارو بر مغز شما تأثیر می گذارد.





:: بازدید از این مطلب : 17
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : شنبه 1 ارديبهشت 1403 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: